HOGIAF

  • Nederlands
  • English

Volg HOGIAF via social media

  • Bekijk het profiel van Hogiaf Nederland op Facebook
  • Bekijk het profiel van Hogiaf op Twitter
  • Bekijk het profiel van Hogiaf Nederland op LinkedIn
  • Bekijk het profiel van Hogiaf op YouTube
  • Over HOGIAF
    • Over ons
    • Samenwerkingen
    • Bestuur
    • Comité van Aanbeveling
    • Raad van Advies
  • Agenda
  • Partnernetwerk
    • Internationaal
    • Internationale aanvragen
    • B2B Matchmaking
    • Helpdesk
  • MKB Voordeelkaart
  • Lidmaatschap
  • Adverteren?
  • Contact

Anneke Ammerlaan over het dynamische karakter van de food-sector

Afgelopen dinsdag, 22 september, hebben wij een bijeenkomst georganiseerd met Anneke Ammerlaan, foodexpert en trendanalist, als gast. Tijdens de avond heeft zij haar ervaringen en kennis met ons gedeeld betreffende de food-industrie. Als afsluiting kregen wij een rondleiding in het fabriek van Bilal Chicken. In dit artikel delen wij de hoogtepunten van de bijeenkomst.

Met haar passie en liefde voor het koken en schrijven is het Anneke Ammerlaan gelukt om 40 kookboeken te publiceren. Ze stond onder andere aan de wieg van Allerhande, het kookmagazine van Albert Heijn en heeft geschreven voor het huismagazine van C1000. Haar keuze voor deze sector komt voort uit het feit dat de voedingssector continu in beweging is en er steeds nieuwe trends naar voren komen.

Zij begint haar presentatie over hoe instincten invloed hebben op onze eetgewoontes. In het begin van de coronacrisis hebben wij gezien hoe mensen zich gedragen. Velen ging hamsteren, omdat zij bang waren dat er straks geen eten meer was in de supermarkten. Naast onze instincten heeft onze leeftijd ook invloed op onze eetpatroon.

Verschillen in generaties
De millenials (1981-1994) en generatie Z (1994-2009) leven onder andere omstandigheden dan de baby boomers. Zij zijn opgegroeid in een multiculturele samenleving en de aanwezigheid van internet, waardoor zij meer open staan om dingen uit te proberen in vergelijking met de baby boomers.

“Van egosysteem naar ecosysteem”
De nieuwe generatie streeft er ook naar om de wereld te ‘redden’ die hun voorouders kapot hebben gemaakt met het overbelasten van het ecosysteem. De nieuwe generatie geeft meer om de wereld, waardoor zij rebelser zijn en zich meer inzetten voor het milieu. Zij streven ernaar dat de mens niet meer de hoofd van het ecosysteem is, maar een onderdeel van het gehele ecosysteem is. Zij denken inclusiever dan de eerdere generaties.

Hoe ziet de toekomst van de food-industrie eruit?
Steeds meer mensen streven naar duurzame producten die traceerbaar zijn. Mensen gaan steeds meer opletten wat zij gaan eten, waardoor er langzaam steeds meer een veranderingen op gang komen. Vleesvervangers zullen bijvoorbeeld steeds meer terrein winnen. Hier zullen bedrijven op in moeten kunnen spelen, om aan de vraag te kunnen voldoen en om niet achter te lopen op hun concurrenten.

Na afloop van de presentatie van Anneke Ammerlaan hebben wij een rondleiding gekregen in het fabriek van Bilal Chicken, waar de bijeenkomst plaats vond. Tijdens deze rondleiding hebben wij gezien welke processen er plaats vinden in de fabriek van Bilal Chicken.

Bij deze willen wij Anneke Ammerlaan bedanken voor de informatieve avond en Bilal Caki voor de gastvrijheid en de rondleiding door zijn bedrijf.

Dit delen:

  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)

Onze partners

Laatste nieuws

  • Webinar alternatieve financiering Credion
  • Corona-update: Lockdown verlengd met 3 weken
  • Webinar: Heeft u in deze turbulente tijden behoefte aan financiële middelen?
  • Bespaar op uw zorgverzekering via HOGIAF en MKB Voordeelkaart!
  • Corona-update: Lockdown van 5 weken om het coronavirus terug te dringen

Inschrijving nieuwsbrief

Over ons

HOGIAF is de grootste cross-culturele en multisectorale ondernemersvereniging  in Nederland met afdelingen op stedelijk niveau. Het voornaamste doel van HOGIAF is het pro-actief ondersteunen van ondernemers op uiteenlopende onderdelen van ... Lees meer

Onze partners

Volg HOGIAF via social media

  • Bekijk het profiel van hogiaf.nederland op Facebook
  • Bekijk het profiel van @hogiaf op Twitter
  • Bekijk het profiel van hogiaf op LinkedIn
  • Bekijk het profiel van hogiaf op YouTube

Bezoek- en postadres

HOGIAF
Kabelweg 57
1014 BA Amsterdam

info@hogiaf.nl
088 - 166 0 600

Algemene voorwaarden lidmaatschap

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

hogiaf.nl © 2021 · Ondernemersvereniging HOGIAF

Tijdelijke verzwaring gedeeltelijke lockdown
Wij wensen iedereen die meegedaan heeft aan de Ramadan een fijn Ramadan feest.